author footer link can be edited or disabled only in full version

Dalyvavome projektinėje tiriamojoje veikloje

    Šiandien mūsų mokiniai dalyvavo projektinėje tiriamojoje veikloje, skirtoje socialiniam gamtamoksliniam ugdymui. Viena grupė su mokytoja Jūrate Žilinskiene išvyko į Kauno marių regioninio parko Žiegždrių geologinį taką, kiti atliko tiriamąsias veiklas gyvenamojoje aplinkoje.

    Socialinio gamtamokslinio ugdymo veikla mokykloje, vadovaujant mokytojai Linai Guobienei, prasidėjo mokyklos aplinkos oro užterštumo tyrimu. Tyrimo tikslas – nustatyti ir įvertinti savos aplinkos oro užterštumą kerpių metodu. Pirmiausia 8, 9 klasių mokiniai apžiūrėjo kerpių piešinius, nuotraukas, herbariumus ir įsidėmėjo dažnesnių rūšių išvaizdą bei pavadinimus. Tada mokyklos sode, pakelėje, pakraštyje surado augančias kerpes, rinko pavyzdžius į maišelius, palygino su piešiniais ir į lentelę surašė kerpių pavadinimus. Naudodamiesi įvairiais informacijos šaltiniais, sudarė kerpių herbarą ir priėjo prie išvados, kad mokyklos aplinkos užterštumas vidutiniškas. 5-7 klasių mokiniai mokyklos aplinkoje stebėjo medžius. Paskui kiekvienas  piešė po medį ir jį aprašė. Jie paruošė prie mokyklos augančių medžių lapų kolekciją.

    Antrajai tiriamosios veiklos sričiai vadovavo mokytojas Žydrūnas Tautvydas. Jis supažindino su akustine levitacija, meteorologiniu orų stebėjimu Lietuvoje ir jų publikavimu bei astronomijos aplinka internete. Mokiniai dirbo su interaktyvia Saulės sistemos aplinka, taip pat ieškojo žymiausių pasaulio vietų su 3D aplinka „Google Earth“. Susidomėję aptarė įdomiuosius fizikos bandymus, publikuojamus internete.

    Netradicinėse veiklose mokiniai praplėtė ir pagilino žinias, įgijo praktinės patirties.

Mokytoja Janina