author footer link can be edited or disabled only in full version

Respublikinė konferencija ,,Projekto metodas pamokoje“

    Balandžio 05 d. Skriaudžių pagrindinėje mokykloje jau dešimtą kartą vyko Respublikinė konferencija ,,Projekto metodas pamokoje“. Mūsų mokyklą atstovavo 8 klasės mokiniai Martyna ir Martynas. Aštunta klasė yra viena iš kūrybiškiausių ir įvairiomis iniciatyvomis pasižyminčių klasių. Visa klasė yra pasirinkusi etikos pamokas, todėl pamokų metu dažnai tradicinius mokymosi metodus iškeičiame į mokymąsi kitaip, projektines, kūrybines veiklas, savarankišką mokymąsi ar diskusijas. Etikos pamokų metu mes mokomės susidurti su kasdiena protingai, efektyviai, išradingai, kūrybingai. Mes pasiduodame natūraliems kūrybiškiems impulsams,  todėl išdrįstame daryti kažką kitaip nei kiti, vadinasi, esame atviri, drąsūs ir žinantys. Vadovaujamės taisykle: aš esu, aš galiu, aš privalau, aš tikiu. Svarbu,  kad  galvotumėte  apie  tai,  ką  darome.  Atlikdami  veiksmus,  turime  žinoti,  kad  tai naudinga  mums,  kitiems  ir  pasauliui.  Tai  galima  pavadinti  atsakomybe.  Atsakingi  žmonės  yra pasirengę atsakyti už savo veiksmus. To mokiniai turi išmokti mokykloje, ir tam yra puiki galimybė. 8-9 klasėse yra pamokų ciklas nagrinėjantis ekologines problemas. Viena iš ekologinių problemų priežasčių yra gamtos tarša antrinėmis žaliavomis. Kiekvienais metais mūsų mokykloje vyksta rajoninis gamtosauginis konkursas. Šiemetinio konkurso tema buvo ,,Antrasis pakuotės gyvenimas“. Konkursui aštuntokai sukūrė video muzikinį filmuką, kurį ir pristatė konferencijoje. Konferencijoje dalyvavo daug mokyklų, vien tik 5-10 klasių grupėje buvo pristatyta 12 projektų. Dauguma mokyklų pristatė tyriminius darbus (apie knygų skaitymą, nitratų žalą organizmui, mokinių mitybos įpročius ir kt.) Mums labai patiko Skriaudžių pagr. mokyklos mokinių eksperimentinis darbas ,,Micro:bit gėlių laistymo sistema“. Mūsų darbas išsiskyrė originalumu, kadangi visos mokyklos savo darbus pristatė Power point sistemos pagalba. Mokiniai ir mokytoja buvo apdovanoti padėkomis. Mūsų pastebėjimai ir išvados: Dalykų integracija ir projekto metodas pamokose skatina mokymosi motyvaciją. Mokiniai, remdamiesi gyvenimiška patirtimi, išmoksta analizuoti ir vertinti procesus bei reiškinius. Mokiniai mokosi mokytis: geba pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones, vertinti mokymosi pažangą. Svarbus kiekvieno mokinio asmeninis pajėgumas –tai gebėjimas ir noras vertinti bei tobulinti save ir savo galias gyvenant darnoje su gamtine ir socialine aplinka. Stengiamės įvardinti ir pripažinti savo ir aplinkinių daromas klaidas, prisiimti atsakomybę už savo veiksmus, poelgius, atliktus darbus.

Mokytoja Reda, aštuntokai Martyna ir Martynas