author footer link can be edited or disabled only in full version

2016–2017 m.m.

Kas apsigyveno knygos dėžutėje?

Šiandien vis dažniau susiduriame su problema, jog mūsų vaikai nenori skaityti. Vis dėlto didelis darbas tenka mokytojams, kurie stengiasi, kad jaunoji karta augtų skaitanti, žinanti knygos dvasinę vertę. Turbūt nesuklysiu sakydama, jog skaitymas – ne tik lituanistų reikalas. Norėdamas išmokyti skaityti tekstus bet kurio dalyko mokytojas turi ne tik gerai išmanyti įvairias skaitymo strategijas, bet ir pats būti įvaldęs skaitymo strategijų taikymą ugdymo praktikoje. Juk skaitantis žmogus – augantis žmogus!

Kad skaitymas taptų malonumu, savotiška pramoga, 5-os klasės mokinius lietuvių kalbos mokytoja Rita Šalčiūtė pakvietė į netradicinę savarankiško skaitymo aptarimo pamoką. Mokiniams buvo pasiūlyta ne tik pristatyti  perskaitytą kūrinį, bet ir atlikti kūrybinį darbą – pagaminti knygos dėžutę, į kurią mokiniai galėjo įdėti pagrindinius daiktus, apie kuriuos kalbama tekste, sukurti pagrindinio personažo kambarį, nupiešti gyvūnus ar paukščius. Gamindami dėžutes mokiniai pasitelkė fantaziją ir išmonę: futbolo aikštė, vartai, kaktusas, pražydusios sakuros, Murkšlinas ir Turkšlinas, Kalėdų senelis, Šarlotės voratinklis ir paršelis Vilburas, knygų serijos „Klanų kariai“ pagrindiniai personažai – katės šį kartą apsigyveno mokinių kurtose knygų dėžutėse.

Manau, mano išbandytas metodas tikrai pasiteisino, o mokiniai pajuto, kad skaitymas gali teikti ir malonių emocijų.

 

Rita Šalčiūtė, lietuvių kalbos mokytoja